Blog 4–les 3

In les 3 gingen we aan de slag gegaan met een duidelijke PowerPoint presentatie over topsport. Er vond terugkoppeling plaats over wat er in de 2de les werd gedaan en wat het doel daarvan was. In de PowerPoint zat een opdracht verwerkt om aan de slag te gaan met het rekenen met calorieën, hierdoor konden wij mooi het rekenen integreren in deze lessenserie. De leerlingen moest allemaal een lege verpakking meenemen van iets wat zij lekker vonden. In de klas waren en maar 3 leerlingen die dat hadden gedaan. Wederom hadden wij hier niet op gerekend en dus zaten er 5 groepjes te wachten tot ze een verpakking van een andere groep mochten gebruiken. De leerlingen vonden de rekensommen moeilijk maar door op tijd de leerlingen weer klassikaal toe te spreken was het wel duidelijk wat het idee achter het calorieën tellen was.

Pluspunt: terugkoppeling van de vorige les en herhalen wat heb je deze les geleerd

Aandachtspunt: neem te allen tijde extra verpakkingen mee en zorg er voor dat het idee achter het rekenen met calorieën niet verloren gaat.

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: