Blog 5 — les 4

De les begon met een heldere instructie over het doel van deze les, de leerlingen kregen een werkblad waarbij ze alles moesten opschrijven wat zij hadden geleerd bij de lessenserie. Als houvast stonden er enkele woorden en vragen op het bord en op het werkblad die er in verwerkt moesten worden.

Vervolgens mochten de leerlingen in groepen aan de slag met het creëren van een advertentie poster voor in de krant, waarbij het de bedoeling was dat deze overtuigend moest zijn en tot de verbeelding moest spreken. Voorwaarde was dat zij woorden moesten gebruiken om te overtuigen. Hierbij kwam de integratie van taal aan bod.

 

Promotieposter

 

 

 

Promotieposter

 

promotieposter

 

 

Pluspunt: helder uitgesproken wat verwacht je van de leerlingen helder werkblad

Aandachtspunt: geef duidelijke tijdsgrenzen aan over hoe lang ze bezig zijn met het verhaal en over hoe lang met de promotieadvertentie, desnoods door middel van timer op het digibord. Is er een groepje dat de opdracht niet serieus uitvoert laat ze het over doen dus zorg voor extra materiaal.

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: