Ik beweeg! Les 4

In de laatste les hebben de leerlingen hun resultaten en conclusies gepresenteerd aan elkaar. In de lessen zijn de leerlingen er achter gekomen wat de invloed van sporten en beweging op een bepaald lichamelijk proces is. Acht verschillende groepjes hebben drie verschillende processen onderzocht en door middel van de presentaties is het de bedoeling dat alle leerlingen de conclusies over alle drie de lichamelijke processen leren.

De die besproken lichamelijke processen zijn:
– versnelde ademhaling
– versnelde hartslag
– je gaat zweten

Tijdens de presentatie vertelden de leerlingen over hun onderzoeksvraag, hypothese, onderzoek en de conclusie. Na elke conclusie werd er met de hele klas nagedacht over de vraag ‘waarom zou dat zo zijn?’ en werd hier over gediscussieerd.

De antwoorden waren:
– bij beweging heeft het lichaam meer zuurstof nodig uit de lucht, dus je moet meer adem halen, dus je gaat sneller adem halen
– de zuurstof wordt door het bloed vervoerd door het lichaam, dit moet sneller gaan bij beweging, dus je hart moet sneller pompen
– als je beweegt krijg je het warm, je lichaam wil afkoelen en natte dingen koelen sneller af, dus je lichaam gaat zweten

Aan het einde van de presentaties moesten de leerlingen een toets maken. Door middel van deze toets kan worden gemeten wat de leerlingen hebben geleerd de afgelopen lessen. Hieronder is een afbeelding van erg goed gemaakte toetsen, slecht gemaakte toetsen en de woordenlijst met woorden die de leerlingen deze lessen hebben geleerd te schrijven.

Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: