De laatste les: verdieping en verbreding

De laatste les! De les dat we de leeropbrengst van de leerlingen hebben geëvalueerd. De afgelopen les ging zo goed, dat we erg goede hoop hadden voor de laatste les. Door middel van het spel ‘petje op, petje af’, hebben we gescoord in hoeverre de informatie bij de leerlingen is blijven hangen, na drie geschiedenis lessen.

Ieder kind kreeg een rood en een groen kaartje. Wij stelden een vraag of bewering en gaven de kinderen wat bedenktijd. Dan telden we af en wilden we een rood of groen kaartje zien als de vraag/bewering respectievelijk fout of goed was. Op deze manier konden de kinderen niet afkijken en kregen wij een zo goed mogelijk beeld van wat ze dachten. De vragen en beweringen hadden allemaal te maken met de stof die wij de leerlingen tijdens de lessenserie aangeboden hadden.

De kinderen hadden nog nooit zo een spel gedaan en konden niet stil blijven zitten van enthousiasme. 15 vragen en beweringen later, kunnen we zeggen dat de leerlingen een boel hebben bijgeleerd en dat ons harde werk in de ontwerpfase en tijdens het uitvoeren niet voor niets is geweest!

We hebben aan het eind van de les met de kinderen besproken hoe zij de lessen hebben ervaren. En iedereen was er enthousiast over. De een vond de huizen waar je in kon kijken fascinerend. De ander vond het kleien, schilderen of het bouwen juist geweldig.

We waren erg blij dat de leerlingen nog konden navertellen wat ze allemaal gedaan en geleerd hadden en er zo enthousiast over waren. We konden ons geen betere afsluiting van de lessenserie wensen! 

Groetjes,
Kelly en Jovana

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: