Evaluatie

In het evaluatie instrument kwam naar voren dat bijna alle leerlingen de opgestelde leerdoelen behaald hadden. Het inhoudelijke doel was het volgende: De leerlingen weten aan het einde van de lessenserie dat proeven verloopt via meerdere zintuigen. Hiervoor hebben ze posters gemaakt. Op deze poster hadden alle leerlingen meerdere zintuigen getekend, er was helaas maar 1 leerling die had aangegeven dat er meerdere zintuigen tegelijkertijd gebruikt worden bij het proeven. Voor het onderzoeksdoel: De leerlingen kunnen aan het einde van de lessenserie een object veranderen, hebben we na het beinvloeden van de smaak van het spekje een interview gehouden. Hierin was opvallend dat veel leerlingen aangaven dat de vorm en de kleur niet van invloed waren op de smaak, maar dat zij tegelijkertijd wel aangaven dat je smaak wordt beinvloed door wat je ziet. Hier hadden wij in het interview beter op door moeten vragen om de tegenstrijdigheid duidelijk te krijgen. Aan het einde van de lessenserie moet gezegd worden dat de leerlingen alle lessen enthousiast aan de gang zijn gegaan met de opdrachten en ook wel echt wat geleerd hebben, de leeropbrengst had helaas wel hoger kunnen zijn. Het niveau van de leerlingen is tijdens het vooronderzoek iets te laag ingeschat.

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: