Les 4

De laatste les kregen de kinderen de opdracht om alle kennis die ze hadden opgedaan te gebruiken om de smaak van een spekje te veranderen. We hebben geen theorie meer besproken alleen even de kennis van de vorige les opgehaald. Elke leerling kreeg 4 halve spekjes om verschillende dingen mee te doen. Door ervaringen uit de voorgaande lessen hebben we het niet geheel vrij gelaten maar een werkblad erbij gegeven waarop ze konden aankruizen wat ze gedaan hadden en of ze dat dan lekkerder, minder lekker of even lekker vonden als het “normale” spekje. De kinderen zijn in deze les zelfstandig aan de gang gegaan. Op het werkblad waren enige mogelijkheden gegeven, zoals verander de kleur/vorm/geluid/geur. Onderaan was ruimte voor eigen creativiteit. Niet veel leerlingen konden nog andere dingen bedenken maar een aantal wel. Er was bijvoorbeeld een leerling die met zijn adem dicht het spekje ging proeven en er was een leerling die het spekje bij een open raam op ging eten.

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: