Les 4: De Gouden Loeki

De volgende ochtend mochten de kinderen de filmpjes gaan presenteren. Van elk groepje werd een presentator gekozen die voor de klas moest vertellen wat hun product was, waarom ze voor dit product hadden gekozen en waar ze tijdens het filmen aandacht aan besteed hadden. De filmpjes waren een groot succes. De leerlingen reageerden erg positief op elkaars filmpjes. Ze moesten op een vel papier een aantal tips en tops opschrijven van elk filmpje. Deze papieren werden dan later uitgewisseld, zodat elk groepje nog eens na kon lezen wat de rest van de klas van hun filmpje vond. Daarna kwam het groepje met de poster. Je kon zien dat ze erg hun best hadden gedaan om het er uit te laten zien als een echte reclameposter. Het was leuk om te zien dat de leerlingen het ook interessant vonden om deze poster te gaan beoordelen.

Toen de poster en alle filmpjes waren bekeken en beoordeeld, kwamen we aan bij het spannendste van de hele les: De Gouden Loekie. Welk filmpje of poster krijgt de meeste stemmen?

Elk groepje mocht op een papiertje het groepje opschrijven wat zij het beste vonden. De briefjes werden door ons opgehaald en geteld. De kinderen vonden het ontzettend spannend, want wie wil nou niet de Gouden Loekie winnen? De winnaar had overduidelijk de meeste stemmen van de klas gekregen en kreeg als prijs het product waarvoor ze reclame hadden gemaakt. Een in goud gewikkelde Twix!

Anne-Marijn en Caterina

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: