Evaluatie lessenserie: Ik beweeg!

Aan het einde van de laatste les is een kennistoets afgenomen bij de leerlingen. Elke leerling heeft individueel een schriftelijke overhoring gekregen. De resultaten staan in de onderstaande figuur. results
Het blijkt dat bijna alle leerlingen de drie kenmerken kunnen benoemen, maar uitleggen is nog erg lastig. Een kanttekening bij deze resultaten is dat het schriftelijk getoetst is en er bij deze vorm van toetsen geen mogelijkheid is om door te vragen op antwoorden. Toen er met de leerlingen een gesprekje werd aangeknoopt tijdens de presentaties bijvoorbeeld konden ze wel zelf uitleggen waarom de ademhaling of hartslag versnelt en waarom met gaat zweten.
Een goede toevoeging aan het evaluatie onderzoek naar de inhoudelijke kennis bij de leerlingen zou een interview zijn met een aantal leerlingen van verschillende niveau’s .

Door middel van de logboeken zijn de onderzoeksvaardigheden van de leerlingen getoetst. Hieruit bleek dat alle leerlingen een onderzoeksvraag konden formuleren en dat de attitude jegens onderzoeken een lichte groei heeft gemaakt sinds het vooronderzoek. Deze groei is erg klein en dat is te verklaren doordat de leerlingen de onderzoeken wel erg leuk vonden maar er ook achter zijn gekomen hoe moeilijk het is en hoeveel er bij komt kijken.

Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: