Blog 3– les 2

De les begon met een instructie over de les, het was een les die anders verliep dan de leerlingen gewend waren, het was namelijk een buitenles. Buiten gingen we een traject afleggen van verschillende ’sporten’. De bedoeling was dat de leerlingen hun hartslag zelf zouden meten en de tijd zouden bijhouden. Deze les verliep iets wat rommeliger omdat hij er op papier goed uitzag, maar organisatorisch niet zo goed voorbereid was. Bij het vormen van de groepen liepen we al tegen het probleem op dat sommige leerlingen niet bij elkaar in de groep wilden. Eenmaal buiten aangekomen schoten de leerlingen alle kanten op en vertoonde zij hanggedrag. Het werkblad dat de leerlingen moesten invullen was niet effectief en verloor hierdoor zijn bijdrage aan dit ulp.

Pluspunt: idee op papier goed

Aandachtspunt: Organisatie. Hoe maak je goede werkbladen? Wat heb je allemaal nodig als je een les op het schoolplein gaat verzorgen? Denk hierbij aan pionnen, borden per onderdeel, extra begeleiding die van te voren te horen krijgt wat zij precies moeten doen. Terugkoppeling van docent naar leerling en van leerling naar docent. De grote lijn moet duidelijk zijn naar de leerlingen toe.

Vorige bericht
Volgende bericht
Een reactie plaatsen

Plaats een reactie