Blog 4: Les 3 Waterbeestjes

 

‘iel juf, het zwemt!

Vandaag is de les dat de leerlingen zelf gaan onderzoeken. De les wordt gestart met het herhalen van de nieuwe woorden die we hebben geleerd de afgelopen waterbeestjeslessen. De leerlingen weten al veel omschrijvingen te noemen. Voor deze derde les hebben wij een usb-microscoop meegenomen. Dit is een kleine microscoop die je kunt aansluiten op het digibord. Samen met de leerlingen kijken we naar de kleine diertjes in de waterbak die groot worden geprojecteerd op het digibord. Geweldig is het om te zien hoe betrokken de leerlingen zijn! De leerlingen leren op deze manier de werking van een microscoop/vergrootglas: een vergrootglas maakt kleine dingen groot. De leerkrachten waren zo enthousiast over het gebruik van de microscoop in de les, dat zij hebben besloten deze ook voor de school aan te schaffen! Een prachtige toevoeging op de les.

                Dan mogen de leerlingen aan de hand van een werkblad alle waterbeestjes gaan bekijken. In vier groepen bekijken de leerlingen alle beestjes met een vergrootglas. De leerlingen zijn super enthousiast en iedere leerling heeft zijn eigen reactie op de beestjes. ‘iel juf, het zwemt! – Het diertje heeft pootjes. – Woo wat veel kleine diertjes!’

 

 

Image

Een reactie plaatsen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: